Leveransmetod

Våra paket skickas med Bring 

Expediering

Alla paket skickas på vardagar, om beställningen är gjord efter kl 15:00 skickas paketet nästkommande vardag.

Fraktkostnad

 Bring:

Fraktkostnad för bring är 59 kr. Leverans sker till ombud. Fri frakt vid ordervärde över 799 kr. Leveranstid : 1-4 dagar

 

Ångerrätt och Retur

Du kan ångra ditt köp inom 14 dagar från att du mottagit varan. För att du ska hinna utöva din ångerrätt i tid räcker det med att du sänder in ditt
meddelande om att du tänker utöva ångerrätten innan ångerfristen gått ut.

För att meddela oss att du ångrar ditt köp ska du skicka ett meddelande om ditt beslut via e-post till: info@accademos.se. Alternativt kan du skicka meddelandet via post till vår företagsadress:

Accademos AB
Spannmålsvägen 29
247 55 Dalby

Varan bör returneras snarast efter att du meddelat oss att du ångrar ditt köp, dock senast inom 14 dagar efter ditt meddelande.

Återbetalning kommer att ske senast inom 14 dagar från att vi fått ditt ångermeddelande, och vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för det aktuella köpet.

För att vara garanterad att hela returbeloppet återbetalas, måste produkten returneras i obruten förpackning samt vara i oförändrat skick. I undantagsfall och enligt distans- och hemförsäljningslagen kan man ångra köp med bruten förpackning men då kan en avgift för eventuell värdeminskning dras av från returbeloppet.

Här kan du ladda ned Konsumentverkets standardblankett: Ångerblankett

Ingen returavgift

Accademos står för fraktkostnaden vid eventuell retur. Ingen avgift tillkommer kunden. Returetikett skickas via mejl och skrivs ut av kunden själv.

Så returnerar du produkten

  1. Skicka ett meddelande till info@accademos.se innan du returnerar en vara och beskriv orsaken till returen och vilka produkter du vill returnera. Om paketet har skadats under transport så skicka gärna med bilder på skadan. Du får då en returfraktsedel skickad via mejl som du ska skriva ut och fästa på emballaget.
  2. Paketera produkten ordentligt med samma emballage eller liknande emballage.
  3. Lämna paketet hos samma ombud som du hämtade paketet ifrån eller närmaste ombud.

Returadress

Accademos AB
Spannmålsvägen 29
247 55 Dalby

Ej uthämtat paket

Om försändelsen inte hämtas ut från ett ombud inom 7 dagar så kommer paketet skickas tillbaka till Accademos. Vi tar då ut en hanteringsavgift på 149 kr.

Frågor angående leverans kan ställas till vår kundtjänst via e-post: info@accademos.se eller via telefon: 070-656 38 70

Försening av leverans

Om försening av leveransen skulle uppstå och Accademos inte kan leverera inom angiven tid kommer kunden utan onödigt dröjsmål informeras om anledningen till detta och delges en ny leveranstid. Om Accademos inte kan erbjuda leverans inom skälig tid och leveranstid är av väsentlig betydelse, har kunden rätt att häva köpet. Detta gäller alla typer av beställningar oavsett fraktsätt.

Reklamation

Som konsument har du 3 års reklamationsrätt enligt konsumentköplagen. Endast ursprungliga fel omfattas av reklamationsrätten och gäller till exempel inte vid fel orsakade av normalt slitage.

Ett meddelande om felet ska lämnas till Accademos inom skälig tid efter det att konsumenten borde ha märkt felet. En reklamation som görs inom två månader efter det att konsumenten märkt felet ska alltid anses ha gjorts i rätt tid.

Bifoga gärna bilder och en text som beskriver felet när du kontaktar oss. Vid godkänd reklamation så återbetalar Accademos hela beloppet, inklusive frakt, skatt och avgifter.

Du reklamerar den felaktiga produkten genom något av följande alternativ:

  • E-post: info@accademos.se
  • Telefon: 070-656 38 70
  • Besök oss: Accademos AB, Spannmålsvägen 29, 247 55 Dalby

Accademos följer Allmänna reklamationsnämndens rekommendationer vid eventuell tvist. Vid godkänd reklamation står vi för kostnaden för returfrakten.

Efter att meddelande om reklamation lämnats av kunden, så ska reklamerade varor skickas till företagets adress nedan om inte annan överenskommelse gjorts:

Accademos AB
Spannmålsvägen 29
247 55 Dalby

Återbetalning vid godkänd reklamation kommer att ske inom 14 dagar från att vi fått ditt meddelande om reklamation. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för det aktuella köpet.

Transportskador

En transportskadad produkt bör anmälas till Accademos inom 2 månader från den dagen du fick din vara levererad. Detta för att underlätta hantering och godkännande av skadan.

Ett meddelande om skadan ska lämnas till Accademos inom skälig tid efter det att konsumenten borde ha märkt skadan. En anmälan om transportskada som görs inom två månader efter det att konsumenten märkt skadan ska alltid anses ha gjorts i rätt tid.

Accademos ersätter en transportskadad produkt i form av en ny produkt, eller återbetalning av hela beloppet, inklusive frakt, skatt och avgifter.

Skicka ett mejl till: info@accademos.se eller kontakta oss via telefon: 070-656 38 70 och meddela skadans art samt omfattning. Bifoga gärna bilder och en text som beskriver skadan när du kontaktar oss.

Återbetalning vid transportskada kommer att ske inom 14 dagar från att vi fått din anmälan av skadan. Vi kommer att använda samma betalningsmedel för återbetalningen som du själv har använt för det aktuella köpet.

Om den transportskadade produkten ersätts med en ny produkt kommer leverans att ske inom 14 dagar från att vi fått din anmälan av skadan.